Wiodące australijskie banki pozwalają klientom kupować kryptowaluty
Trzy australijskie banki "wielkiej czwórki" opublikowały komentarze na temat swoich pozycji politycznych w odniesieniu do zdolności klientów do zakupu kryptowalut na rachunkach wystawianych przez te banki.
Trzy australijskie banki z "wielkiej czwórki" opublikowały komentarze na temat swoich stanowisk w odniesieniu do zdolności klientów do zakupu kryptowalut na rachunkach wystawianych przez te banki. Oświadczenie pojawiało się kilka tygodni po raportach opisujących pozorne embargo bankowe ze strony banków australijskich wymierzone w firmy kryptowalutowe.
ANZ i Westpac pozwalają klientom na zakup kryptowalut – na razie
Według Australian Broadcasting Corporation rzecznik reprezentujący Australia and New Zealand Banking Group (ANZ) stwierdził, że bank "nie zabrania klientom kupowania walut cyfrowych lub kryptowalut, ani akceptowania ich jako formy płatności". Rzecznik ANZ dodał, że bank "monitoruje transakcje pod względem nietypowych zachowań w celu ochrony przed potencjalnymi oszustwami i zgodnie z obowiązkami regulacyjnymi".
ANZ nie świadczy jednak usług bankowych dla "firm, które działają jako emitenci, dealerzy lub giełdy cyfrowe czy kryptowalut", a rzecznik oświadcza, że "te firmy są obecnie nieuregulowane, a zatem nie są objęte polityką ANZ".
Westpac w oświadczeniu rzecznika prasowego wskazał liberalne stanowisko w kwestii możliwości zakupu wirtualnych walut przez swoich klientów:
"Obecnie nie mamy żadnych ograniczeń co do korzystania z kart kredytowych w celu zakupu kryptowalut".
Jednakże przedstawiciel nie chciał komentować, czy bank rozważa wprowadzenie w przyszłości zaporowej polityki, takiej jaka obecnie jest egzekwowana przez brytyjskie i amerykańskie odpowiedniki Westpac.
NAB i CBA ograniczają dostęp klientów do kryptowalut
Narodowy Bank Australii (NAB) porzyjął bardziej ostrzegawczy ton, a jego przedstawiciel stwierdził, że "[Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji] informuje, że ponieważ większość wirtualnych platform wymiany walut nie jest regulowana, klienci mogą nie być chronieni lub nie mieć możliwości korzystania z pomocy prawnej, jeśli platforma ulegnie awarii lub zostanie zhakowana. W związku z tym NAB oświadczył: "Aby zmniejszyć ryzyko dla naszych klientów i pomóc w ochronie ich pieniędzy, niektóre transakcje kartami mogą nie zostać przetworzone (…) Bardzo poważnie podchodzimy do ochrony informacji i kont naszych klientów".
Commonwealth Bank of Australia (CBA) odmówił odpowiedzi na prośbę Australian Broadcasting Corporation o komentarz, jednak anegdotyczne raporty od dawna wskazywały, że CBA uniemożliwiło klientom realizowanie przelewów na główne giełdy kryptowalut.
źródło: bitcoin.com