Kanada: Smażony kurczak KFC za bitcoiny
Kentucky Fried Chicken (KFC), ukochana amerykańska sieć smażonych kurczaków, zaczęła akceptować płatności bitcoinem.
Kentucky Fried Chicken (KFC), ukochana amerykańska sieć smażonych kurczaków, zaczęła akceptować płatności bitcoinem.
Przez ograniczony czas KFC sprzedaje kubełek smażonego kurczaka za bitcoiny o równowarotści 20 USD w pojemniku o tematyce bitcoinowej, demonstrując cenę kubełka (wyrażaną w BTC) w momencie sprzedaży. Na przykład, w chwili ogłoszenia, 20 USD odpowiadło 0,0011204 bitocina, w przypadku zamówienia z dostawą KFC osadza na pojemniku kwotę bitcoina odpowiadającą cenie kubełka smażonego kurczaka.
Chociaż KFC Kanada nie zamierza integrować bitcoina jako permanentnej i długoterminowej formy płatności, to firma wprowadziła swoją kampanię bitcoinową, aby sprostać szybko rosnącemu popytowi na bitcoina i ogólny rynek kryptowalut.
Strategia KFC Canada polegająca na wdrożeniu unikalnej kampanii obejmującej jedną z najszybciej rozwijających się technologii i form pieniądza, odniosła ogromny sukces, jako że firma uzyskała znaczącą ekspozycję w mediach i na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.
W ramach ograniczonej oferty bitcoinowych kubełków konsumenci KFC mogą korzystać z usługi przetwarzania płatności BitPay w celu zakupu sygnowanego kubełka. W sumie kubełek smażonego kurczaka z bitcoinem kosztuje nieco ponad 27 USD, w tym 20 USD za samo danie plus podatki i opłata za wysyłkę. Łącznie z opłatami transakcyjnymi, które wynoszą średnio 5 USD na głównych portfelach jak Blockchain i Trezor, kubełek może kosztować ponad 30 dolarów.
Biorąc pod uwagę obecny stan sieci Bitcoin i jej zasadniczy problem ze skalowalnością trudno będzie jakiejkolwiek dużej sieci fast food zaakceptować bitcoina jako metodę płatności. Ale w przyszłości integracja rozwiązań drugiej warstwy mogłaby umożliwić restauracjom włączanie płatności bitcoinowych, jeśli opłaty transakcyjne spadną poniżej 1 dolara.
Przyjęcie i integracja technologii blockchain przez sieci fast food, takie jak KFC czy McDonald's, drastycznie zwiększy świadomość milenialsów na temat bitcoina i kryptowalut, które przekształciły się w jedną z głównych klas aktywów.
źródło: newsbtc.com