Google zablokuje wszystkie reklamy związane z krypto

Google zablokuje wszystkie reklamy związane z kryptowalutami wszystkich typów w czerwcu 2018 r., zgodnie z ostatnią aktualizacją ich zasad dotyczących usług finansowych.

Wiadomości o zakazie reklam kryptowalut pojawiły się kilka dni po tym, jak reklamodawcy korzystający z Google Adwords zauważyli drastyczny spadek liczby wyświetleń ich reklam, zgodnie ze słupkami na stronach pomocy technicznej Adwords. Jednak w tym czasie Google Adwords zaprzeczył jakiejkolwiek zmianie w przepisach dotyczących usług finansowych, która blokowałaby reklamy kryptowalut lub te związane z ICO.

Zgodnie z niedawno zaktualizowaną polityką produktów finansowych firmy Google nie będą przyjmowane reklamy "kryptowalut i powiązanych treści (w tym między innymi ICO, giełd kryptowalut, portfeli kryptowalutowych i porad dotyczących handlowania kryptowalutami)".

Ten ruch dotyczy wszystkich produktów reklamowych Google, co oznacza, że firmy nie będą mogły wyświetlać reklam związanych z krypto w witrynach internetowych giganta wyszukiwarek, a także w witrynach firm zewnętrznych.

Scott Spencer, dyrektor ds. Zrównoważonych reklam w Google, powiedział CNBC:

"Nie mamy kryształowej kuli, aby wiedzieć, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut, ale widzieliśmy wystarczająco dużo szkód dla konsumentów lub potencjalnych szkód dla konsumentów, dlatego jest to dziedzina, do której chcemy podejść z najwyższą ostrożnością".

Facebook już zakazał reklam związanych z krypto w styczniu tego roku, powołując się na "zwodnicze praktyki promocyjne".

Reklamy kryptowalut również zniknęły z chińskich serwisów społecznościowych pośród chińskich zakazów wymiany kryptowalut i ICO.

źródło: cointelegraph.com