Platforma cosplayowa wykorzysta Blockchain w celu rozwiązania problemu nękania i praw autorskich
Firma, która nazywa się "największą na świecie platformą cosplayową", zwraca się ku blockchainowi, aby pomóc branży w opracowaniu zrównoważonej gospodarki – rozwiązując problemy takie jak nękanie i prawa autorskie w tym procesie.
Firma, która nazywa się "największą na świecie platformą cosplayową", zwraca się ku blockchainowi, aby pomóc branży w opracowaniu zrównoważonej gospodarki – rozwiązując problemy takie jak nękanie i prawa autorskie w tym procesie.
Cure WorldCosplay to międzynarodowa społeczność z ponad 720 000 członkami w 180 krajach. Firma oferuje platformę dla utalentowanych cosplayerów, fotografów i producentów, którzy dzięki niej mogą zaprezentować swoje prace. Do tej pory udostępniono ponad 6,5 miliona zdjęć, a ponad 430 000 osób śledzi oficjalne konta mediów społecznościowych platformy.
W białej księdze Cure WorldCosplay wyjaśnia, że cosplayerzy mają zróżnicowane cele na przyszłość. Podczas gdy niektórzy dążą do tego, aby stać się profesjonalistami lub zdobyć więcej fanów, inni po prostu chcą miejsca, w którym mogą dzielić się swoją pracą z podobnie myślącymi osobami. Firma uważa, że zaspokojenie wszystkich tych motywacji może być czasem drogą pod górkę pełną "wyzwań i blokad", często utrudniającą pełne urzeczywistnienie marzeń.
Według firmy, lata doświadczeń – jak również bieżące informacje zwrotne i niepotwierdzone doniesienia – doprowadziły ją do wniosku, że istnieje pięć głównych problemów, które powstrzymują przemysł cosplayowy od pełnego wykorzystania jego potencjału.
Jednym z nich jest monetyzacja. Cosplayerzy mogą mieć trudności z zarabianiem na życie, ponieważ nie mają infrastruktury finansowej do otrzymywania płatności – sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że ich młodzi fani nie zawsze mają dostęp do kart kredytowych lub kont PayPal – dwóch najpopularniejszych metod dokonywania płatności. Wzrost w branży cosplayowej został również zahamowany przez kwestie dotyczące prawa autorskiego i dzielenia się przychodami, utrudniając profesjonalistom czerpanie korzyści z ich twórczości. Cure WorldCosplay podkreśla również, że ostatni ruch "cosplay is not consent" to wskazówka, że zmiana jest potrzebna.
Pojawiły się doniesienia o tym, że na konwentach wypowiadano się w niewłaściwy sposób o uczestnikach, którzy musieli również sprostać fizycznym nękaniom, gdy byli przebrani za postaci z komiksów i gier wideo. Takie i podobne wydarzenie motywują organizację do położenia nacisku na przejrzystość i zaufanie.
Platforma ma również nadzieję na zapobieganie utracie informacji na temat wydarzeń podczas tłumaczenia – zarówno dlatego, że trudno jest znaleźć dane z pierwszej ręki, jak również dlatego, że treść jest słabo tłumaczona z innego języka, zanim zostanie rozpowszechniona wśród mas, tworząc zamieszanie i pożywkę dla nieporozumień.
Proponowane rozwiązanie dla tych zagadnień to specjalnie zaprojektowany Cosplay Token (COT), który ułatwiłby graczom otrzymywanie płatności. System, w którym prawa autorskie mogą być rejestrowane na blockchain, dochody mogą być dystrybuowane poprzez inteligentne kontrakty, mechanizm, w którym użytkownicy są identyfikowalni i rozliczani za swoje działania, oraz platforma, na której dystrybuowane są wysokiej jakości, dokładne artykuły dla fanów – z niskiej jakości tłumaczeniami odrzucanymi przez społeczność.
Plany na przyszłość
Cure WorldCosplay planuje stworzyć oficjalną aplikację, która połączy te funkcje z portfelem do przechowywania COT. Gracze będą mieli także możliwość stworzenia własnej spersonalizowanej monety, którą fani będą mogli wykorzystać do zakupu towarów, biletów na wydarzenia lub pozostawienia wskazówek, aby okazać uznanie opublikowanym treściom.
Wybitni cosplayerzy, fotograficy i przedsiębiorcy zapisali się do firmy jako ambasadorowie – w tym tacy jak Kazumi Noomi i Pugoffka. Podczas gdy Kazumi jest modelowym i aktywnym przedsiębiorcą, który rozpoczął cosplay w 2002 roku, Pugoffka jest uznanym fotografem, który był zaangażowany w ponad 700 sesji zdjęciowych, zarówno przed, jak i za kamerą. Założycielem Cosplay Token jest Junichiro Kawai, który zdał sobie sprawę z ogromnego potencjału rynku cosplayów podczas pracy dla startupu w USA.
Crowdsale Cosplay Tokenu rozpocznie się 29 lipca o północy czasu UTC i skończy się 1 września o godzinie 23:59 UTC. Do zdobycia będzie 500 milionów COT. Połowa zebranych funduszy zostanie zainwestowana w obsługę platformy, 15 procent w PR i marketing, 25 procent w badania i rozwój, a pozostałe 10 procent w usługi prawne i doradców.
Cure WorldCosplay mówi, że planuje zaoferować pierwszą ofertę wymiany (IEO) na QRYPTOS - podobną do ICO, ale zamiast tego jest obsługiwana przez giełdę. Firma uważa, że IEO zyskują na znaczeniu jako nowy sposób generowania zainteresowania żetonami.
źródło: cointelegraph